The Navigli of Milan, the center of Milanese nightlife, are the perfect place to cycle. Along the Alzaia Naviglio Grande there is a perfect road that is also a cycle path even for beginners, completely flat and well paved. This area of the city is perfect for discovering the coolest soul of Milan, but also its past, diving, one pedal after another, in the Lombard countryside.Admire the changing landscape and, if you feel like it, continue along the entire cycle path until you reach Abbiategrasso, between huts and fields. Take advantage of it to stop for a stop in a farmhouse and taste the typical products. At sunset, you can tie your bicycle to a pole and embark on a boat for a romantic cruise along the Naviglio.
I Navigli di Milano, centro della movida milanese, sono il luogo perfetto da percorrere in bici. Lungo l’Alzaia Naviglio Grande c’è una strada perfetta che è anche pista ciclabile anche per chi è alle prime armi, completamente pianeggiante e ben asfaltata. Questa zona della città è perfetta per scoprire l’anima più cool di Milano, ma anche il suo passato, immergendosi, una pedalata dopo l’altra, nella campagna lombarda.
Ammirate il paesaggio che cambia e, se ne avete voglia, procedete lungo tutta la ciclabile sino a raggiungere Abbiategrasso, fra casupole e campi. Approfittatene per fermarvi a fare una sosta in una cascina e assaggiare i prodotti tipici. All’ora del tramonto, potete legare la bicicletta a un palo e imbarcarvi su un battello per una romantica crociera lungo il Naviglio.